top of page
exam_brush.png

איסוף

איך מתנהגים ציונים במבחן? נאסוף נתונים!

כמה תלמידים אנחנו מצפים לראות בכל קטגוריה?

אני מזכירה לכם את הקובייה: בהטלות מרובות של קובייה הוגנת, ראינו שאנחנו מצפים לקבל כל תוצאה בערך אותו מספר פעמים.

דורון

mentor_1.png

האם גם במבחן של הרבה תלמידים אנחנו מצפים שבכל קטגוריית ציון יהיו לנו בערך את אותו מספר תלמידים?

יסמין

dice_character_girl.png

מה דעתכם? האם יש קטגוריה שבה תצפו למצוא הרבה תלמידים? וקטגוריה שבה פחות?

דורון

mentor_1.png

פיזור הציונים בחלוקה לקטגוריות

בואו נבדוק כמה תלמידים אנחנו מצפים למצוא בכל קטגוריה. 

כמו בקובייה, גם כאן כדאי להסתכל על הרבה ציונים.

1. לפניכם סיכום התוצאות של המבחן באנגלית, הפעם לא בכיתה של 40 תלמידים אלא בשכבה של 200 תלמידים:

לפי המידע מהנהלת בית הספר אנחנו כבר יודעים שהמבחן באנגלית הוא מבחן הוגן. אם כך, מה המסקנה שלכם לגבי פיזור הציונים במבחן הוגן?

סמנו את כל התשובות הנכונות:

גרף B)

exam_grades_graph2_N.png

גרף D)

exam_grades_graph4_N.png

גרף A)

exam_grades_graph1_N.png

גרף C)

exam_grades_graph3_N.png

2. איזה גרף מתאר מבחן קשה מאוד?

3. איזה גרף מתאר מבחן הוגן?

4. מאיפה גרף A מוכר לנו?

בואו נוודא שאנחנו מבינים עד הסוף את הנושא של פיזור הציונים. נסתכל בגרפים הבאים:

דורון

mentor_1.png

אספנו ממש הרבה נתונים וידע על מבחן הוגן! ראינו שאנחנו מצפים לממוצע סביב 75, ובפיזור הציונים: רוב התלמידים במרכז ומיעוט התלמידים בקצוות.

דורון

mentor_1.png

בדרך גם אספנו נתונים על המבחן שלי בהיסטוריה: הממוצע ומה היו הציונים של שאר התלמידים.

יסמין

dice_character_girl.png

אבל עדיין לא קבענו כלום לגבי המבחן במתמטיקה שמציק לי!

אלעד

dice_character_boy.png

בואו נמשיך לשלב ניתוח הנתונים כדי לבדוק את הוגנות המבחנים שלכם.

דורון

mentor_1.png
bottom of page