top of page

תכנון הפתרון

בסדר אז כדאי לאסוף את הציונים של כולם ולא להסתכל רק על שלי…

יסמין

dice_character_girl.png

ואחרי שנאסוף - איך נדע האם המבחן הוגן או לא? איך בכלל ניגשים לפתור בעיה כזו?

אלעד

dice_character_boy.png

המממ… תגידו… יכול להיות שכבר פתרנו בעיה דומה לזו? האם מבחן הוגן קשור לקובייה הוגנת

דורון

mentor_1.png

בואו ניזכר בקובייה… מה היה לנו שם? ההשערה שם הייתה שהקוביות של אלעד מזויפות, כלומר רצינו לבדוק האם הן קוביות לא הוגנות.

הקשר בין בעיית הקובייה לבעיית המבחן

1. מה הקשר בין בעיית הקובייה לבעיית המבחן? נסו לחשוב מה דומה ומה שונה בין הבעיות.

סמנו את כל המשפטים הנכונים:

אז באמת יש דמיון בין הבעיות…

אלעד

dice_character_boy.png

אז אולי יש גם דימיון בין שלבי הפתרון! כשחקרנו את הקובייה, עבדנו בשלושה שלבים: איסוף, ניתוח, מסקנות.

יסמין

dice_character_girl.png

נכון, בואו ניזכר מה בדיוק היה לנו שם:

דורון

mentor_1.png

בבעיה של הקובייה, השלבים בדרך לפתרון היו:

  1. איסוף נתונים - הטלנו את הקוביות ובדקנו איזה מספרים יוצאים בכל אחת מהן 

  2. ניתוח נתונים - השווינו בין התוצאות של שתי הקוביות (ההוגנת והחשודה)

  3. הסקת מסקנות - לפי התוצאות החלטנו האם הקובייה החשודה מזויפת או לא

dice_planning.png

שלבי פתרון לבעיית המבחן ההוגן

גם בבעיית המבחן ההוגן נעבוד בשלושה שלבים כמו בבעיית הקובייה ההוגנת. התאימו לכל שלב את מה שיש לבצע בו:

וואו, תראו כמה זה עוזר להבין שבעיה מסוימת דומה לבעיה שכבר פתרנו 😎 
כי יכולנו יחסית בקלות לתכנן את שלבי הפתרון... אז מעולה - סיימנו לתכנן, ממשיכים לפתרון!

דורון

mentor_1.png
bottom of page